Tankar

Man har så mycket funderingar på saker och ting. Jag har alltid varit sån att jag velat göra massa saker. Är intresserad av princip allt. Jag vill studera, det har jag alltid velat. Älskar utmaningar men klarar inte av att vara student. Men den tillfredställelse jag får när jag lär mig saker, när jag blir insatt och fördjupad i ett ämne, den går inte att beskriva.
Jag trivs väldigt bra på det jobb jag har nu. Jag lär mig hela tiden. Jag har lärt känna mig själv på många punkter. Sen funderar man mycket på vad man vill jobba och/eller göra i framtiden. Nu är jag väldig mycket inne på ämnen som rör säkerhet. Polis, fångvården, försvaret e.t.c. Vill jobba förebyggande. Det är en lång väg dit och det är så mycket annat jag också vill göra. Resa, se världen. Hitta någonstans att etablera mig. Blir det Oslo? Kommer jag tillbaka till Stockholm?
Jag funderar också väldigt mycket på de relationer jag har. Min relation med min syster när man bor 60 mil bort. Jag önskar jag kunde vara där mer fysiskt, vara en del av hennes barns liv. Den relation jag har till min mamma nu när hon är sjuk. Min ikke existerande relation till min pappa? Hur påverkar det här mig? Jag vet hur det påverkar mig på många sätt. Jag saknar dom enormt. Jag saknar alla mina syskon. Men jag trivs så bra i Oslo och känner inte alls att jag vill flytta tillbaka till Stockholm. Inte i den närmsta framtiden iallafall.
Känner mig delad och sliten i två när det kommer till dom tankarna.
Oslo har gjort mig mycket bra. Här betyder man något. I Sverige är man en i den grå massan. Jag är iof ganska privat av mig. Gillar inte att prata så mycket djupa saker om mig själv. Det är mitt!  Men i Oslo blir jag iallafall sedd på ett sätt man inte blivit innan.
Hmm.. Känns som jag går från det ena till det andra. Men det är mycket som rör sig i huvudet just nu. Det här är bara en bråkdel av det men nog så stora tankar.

Nu ska jag lyssna på lite mer musik innan jag lägger mig!

http://www.youtube.com/watch?v=pUQhYnAyC5k

http://www.youtube.com/watch?v=EXJlw0yDQ2A

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Älskar dig! Saknar dig varje minut! Jag ska försöka komma och hälsa på snart igen. Vi har inte gjort klart Oslo än ;O) puss

2009-10-24 @ 20:14:44
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: bella

Du skall inte tänka på hur långt bort det är ifrån Lelle, eller någon annan du skall se till att trivas och må bra. jag brukar säga kan inte kompisar offra sig för dig oxå så är dem inget att ha.

Sen så finns det telefon och mail och flyg och tåg så man kan alltid besöka :P (fast jag har varit dålig på det) Det ända du skall se på är dina mål dina drömmar och inte titta hur andra har det, Din mamma har Janne, Lelle har Matte. så det går ingen nöd på dem :D plus att sakna någon är bara bra :D det stärker ett förhållande mycket. //puzzzzzzzzz

2009-10-29 @ 00:51:09
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0